• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

U Pani Uli

rehabilitacja, fizjoterapia, integracja sensoryczna, rozwój dziecka, sensoplastyka, rozwój osobisty, NDT-Bobath, terapia pedagogiczna

Strony

  • Strona główna
  • URSZULA
  • Księga gości

Zaburzenia ze spectrum autyzmu - Neuronauka...

"(...)Badania neuroanatomiczne rezonansem magnetycznym ukazują nieco inną specyfikę budowy mózgu dziecka ze spectrum. Zaznacza się tendencja do powiększenia określonych struktur mózgu, w tym szczególnie pólkul mózgowych i móżdżku. Kora mózgowa jest pogrubiona, ma zagęszczoną sieć komórek z nieregularnym ich układem (Stanfield i in.,2008). Komórki nerwowe hipokampu i jądra migdałowatego są nieco mniejsze, zagęszczone, a połączenia dendrytowe słabiej rozgałęzione ( Schumann i in.,2004). W móżdżku natomiast zaobserwowano zmniejszoną ilość komórek Purkinjego, co może mieć wpływ na osłabione umiejętności pobudzenia ruchowego ( Longstaff, 20017). jednocześnie robak móżdżku jest mniej wykształcony. Badania pokazują także zmniejszenie objętości ciała modzelowatego i mniejszą gęśtość istoty białej w tych strukturach, co może mieć związek z nasileniem występowania zachowań stereotypowych u tej grupy pacjentów (Stanfield i in., 2008). Jednocześnie badania pokazują jeszcze inne aspekty odmiennego funkcjonowania systemu nerwowego u osób ze spectrum. Zarejestrowano obniżoną aktywność komórek lustrzanych w rejonie zakrętu czołowego dolnego, co może wiążać się z trudnośćiami odczytywania zamiarów, intencji innych ludzi oraz ograniczoną aktywność tych komórek w wyspie i przedniej części obręczy, co może zakłócać uczenie się umiejętności odczytywania stanów emocjonalnych. Natomiast słabsza aktywność neuronów lustrzanych w zakręcie kątowych może mieć wpływ na zakłócenia językowe ( Perkins i in., 2010). Badania mózgu za za pomocą fMRI sugerują zmniejszoną aktywność obszaru FFA w płatach skroniowych w środkowej częśći zakrętu wrzecionowatego, odpowiedzialnego za zdolność do rozpoznawania twarzy ( Schultz, 2005). Kolejne prace badawcze pokazują osłabioną pracę tych neuronów w korze przedczołowej, co może ograniczać uczenie się świadomoego poruszania swoim ciałem ( Oberman i in., 2005).  (...)"  Kwartalnik PSTIS 

 

28 października 2018   Dodaj komentarz
Neuronauka   autyzm  
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Fizjoterapiapaka | Blogi